Strategic Marketing & Innovation Consultant

Kevin woont centraal in de Randstad in het pittoreske Delft. Is vader van Lot (2013) en Isa (2015) en partner van Mindy. Zijn nononsens houding, creativiteit en executiekracht zorgen ervoor dat opdrachtgevers inmiddels de volgende teksten terugkoppelen: “If you don’t have a Kevin, make sure you get one”. 

Favoriete nummer op de MorningSun Spotify playlist: Superfly – Curtis Mayfield

Talenten

Ik knoop alles aan elkaar, zet de richting uit en weet het werkend te krijgen. Help graag met het doorhakken van knopen en daar vervolg aan te geven. Uiteraard doe ik dat liever niet alleen want dat is saai. Samen kom je veel verder!  Ben stiekem wel een nieuwfreak en word erg blij van nieuwe technologieën en methodieken. Kan hierbij het kaf van het koren scheiden en neem niet klakkeloos de volgende hype over. Ik durf dan ook nieuwigheden snel toe te passen in de praktijk om te kijken waar écht het verschil gemaakt kan worden.  

Voor wie? Voor klanten natuurlijk!  

Opmerkelijkste klantervaring

“Koekje erbij”? Als vader met twee dochters weet je inmiddels dat het bestellen van één koffie en twee Fristi op het terras voor grote problemen kan zorgen. Want één koekje bij de koffie zorgt voor ruzie. Wat is het dan heerlijk dat het ook anders kan. Een serveerster met een dienblad komt aanlopen met daarop één koffie, twee Fristi én apart twee losse koekjes. Dat noem ik nou menselijke klantgerichtheid!  

Cases

Alfam

De markt voor de verkoop van auto’s staat al enkele jaren onder druk. Hierdoor weten dealer(holding)s zich met moeite staande te houden. Hoe kan Alpha Credit Nederland haar positie met betrekking tot autofinancieringen uitbouwen in Nederland?

Centraal Beheer

Met een multidisciplinair team Centraal Beheer op de kaart gezet als Financiële Dienstverlener. Door het ontwikkelen en implementeren van de propositie, inclusief het meenemen en opleiden van verschillende teams binnen de organisatie.

Fiom

De opdracht: innovatie van de dienstverlening rond afstammingsvragen, in samenspraak met de doelgroep. Het resultaat: 4 nieuwe proposities en een aangescherpte positionering voor de doelgroepen donorkinderen en volwassen geadopteerden.

Mazda

Vanuit klantbehoefte gedreven propositie ontwikkeling; geen gedoe en transparantie in onderhoudskosten. Dit resulteerde in een all-in service propositie voor Mazda rijders.

ING

Multidisciplinair team binnen ING opgeleid in de Lean Start Up-methode van MorningSun. Vanuit maximale toegevoegde waarde voor de klant samen 3 onderscheidende proposities voor hypotheekklanten ontwikkeld.

NN

Begeleiding innovatieproces en fintech samenwerking voor ontwikkeling van vernieuwende propositie op het gebied van sparen. Resulterend in een app die helpt ongemerkt te sparen gebaseerd op het ritme van je leven.

Philips Lighting

Herinrichting van het lead management proces en het bijbehorende klantcontactmodel met als doel verbetering van de klanttevredenheid en betere benutting van het verkooppotentieel.

UTZ

Ontwikkeling van marktstrategie in co-creatie door bundeling van kennis en kunde van UTZ en MorningSun. Resulterend in pragmatische en toekomstbestendige vervolgstappen.