Gepubliceerd op: 4 april 2019

Beste vernieuwer,

Ik weet dat je aan me denkt. De laatste tijd steeds vaker. Je praat over me met collega’s en vrienden. Je volgt me op social media. Je bent geïnteresseerd. Ik ook in jou. Wat je hoort en leest over mij is waar. Ik ben leuk, creatief en innovatief. Ik kom met oplossingen en help bij jouw persoonlijke ontwikkeling. Er is alleen wel iets wat ik je graag wil vertellen. Ik ben niet altijd gemakkelijk, soms zelfs heel erg lastig. Vaak heb ik niet meteen een antwoord op je vraag. Vertel ik vooraf niet wat het resultaat zal zijn. Sommige mensen denken dat ik onbetrouwbaar ben. Ze voelen zich onzeker over mijn kunnen. Maar ik beloof je, als je me beter kent, ben ik de moeite waard. Geef me de tijd. Leer me kennen. Vertrouw op mijn ervaring. Samen komen we er wel. Durf anders te kijken. Wacht met een oordeel. Wees oprecht nieuwsgierig. We zullen botsen, fouten maken. Maar ook samen weer opstaan, leren door te experimenteren. Pak mijn hand. Ga mee op reis. Ik beloof je mee te nemen naar gedachten waar je nog nooit bent geweest. Ik beloof je het mooiste uitzicht. Vertrouw me.

Liefs,

Design Thinking

 

Design Thinking is één van de methoden waarmee ik organisaties help met innoveren en propositieontwikkeling. Vele opdrachten heb ik hiermee tot een succes gebracht. Mijn ervaring is dat teamleden in het begin vaak moeite hebben met het werken volgens de Design Thinking methodiek. Deze staat haaks op wat ze gewend zijn binnen de organisatie. Het werken met Design Thinking kent vele leermoment, is soms een ‘bumpy road’, maar het team dat daar samen doorheen komt, bereikt het beste resultaat. Niet iedereen is enthousiast op de eerste dag. Het helpt om vertrouwen aan het team te geven, te snappen door welk proces ze moeten en vooral de juiste vraag te stellen:

Wat heb jij geleerd?

Monique Witziers – MorningSun